Communicatie concept


Situatie analyse

Schermen ophangen en een plaatje erop zetten is uiteraard de makkelijkst te bewandelen weg, maar hoe wordt Narrowcasting effectief voor u en uw doelgroep? Dat onderzoeken we door samen met u een aantal stappen te doorlopen, om zo te komen tot de ideale oplossing.

In eerste instantie gaan we met u aan tafel om te kijken welke wensen, eisen en verwachtingen u heeft van ons en onze Narrowcast-oplossing. Wilt u Narrowcasting gebruiken voor het stimuleren van sales, het creëren van een gevoel, medewerkers informeren, een wacht-verzachter aanbieden of zorgen voor een unieke uitstraling?

Nadat voor u en voor ons het 'narrowcast-doel' is bepaald gaan we de beoogde doelgroep analyseren, daarbij kijken naar een aantal eigenschappen die horen bij de doelgroep. Hierbij kunt u denken aan de richting waarin de doelgroep zich beweegt, óf de doelgroep zich überhaupt beweegt en wat de leeftijdscategorie is. 

De uitkomst van deze analyse gebruiken wij om u te adviseren, waar welk soort scherm en NTB van toepassing zijn en welke content daarop het beste tot haar recht komt.




Installatie

Wij kunnen voor u alle gevraagde hard- en software op locatie installeren. Onze monteurs zijn netwerktechnisch onderlegd en zijn bekend met de NTB. Daarnaast gaan zij geen enkele uitdaging in de weg, wanneer een schermlocatie dat vereist. Daarbij is het mogelijk dat ADL voor de complete technische inrichting zorgt. Hierdoor zijn alle schermen bij installatie van het systeem meteen gevuld met de juiste content! 


Content creatie

Wat is narrowcasting zonder heldere effectieve content? Wij kennen de waarde van de content die de doelgroep op de juiste plek en op het juiste tijdstip bereikt. Van teksten tot filmpjes, van animaties tot foto’s, van grafieken tot tabellen; Wij zorgen voor passende content die ontelbare mogelijkheden biedt als het gaat om doeltreffendheid en efficiëntie.Wellicht heeft u zelf reeds content beschikbaar. In dat geval onderzoeken wij samen met u hoe wij uw eigen content op de meest doeltreffende wijze tot uiting kunt laten komen op de schermen. Wij werken, waar gewenst, samen met uw eigen pr-, reclamebureau.


Content Management

De content moet op het juiste moment op het juiste scherm aan uw kijker getoond worden. Precisie en nauwkeurigheid in de planning van de content zijn van essentieel belang. Indien gewenst kunnen wij vanuit ons Content Management Center (CMC) zorg dragen voor de juiste content, op het juiste moment, op uw schermen. Deze content planning wordt afhankelijk van de schermlocaties en haar doelgroep samen met u vastgesteld. Tevens worden alle aangesloten schermen voortdurend gemonitord om oneffenheden in b.v. het netwerk tijdig te signaleren.


Exploitatie

Uw eigen content staat bij ons op één. De zendtijd op uw scherm wordt primair benut voor uw core business. Content die zich ontegenzeggelijk vertaalt in extra rendement voor uw bedrijf. Vanzelfsprekend kunt u ervoor kiezen om ook andere adverteerders de mogelijkheid te bieden zichzelf te profileren op uw schermen. U vangt hiermee twee vliegen in één klap: naast het tonen van uw eigen content creëert u op deze manier extra omzetmogelijkheden.Het gehele exploitatietraject kunnen wij voor u verzorgen. Naast het optimaal inzetten van uw eigen reclame is het mogelijk commercials van derden te tonen. Gezamenlijk stellen we een verhouding vast tussen eigen content en die van adverteerders. Wij werven en bemiddelen externe adverteerders en verzorgen de juiste content op uw schermen. Hiermee kunnen we uw (scherm)rendement verhogen.