Narrowcasting / Digital signage


Narrowcasting, ofwel 'Digital Signage' (buiten Nederland), is te omschrijven als "Interne en externe beeldschermcommunicatie gericht op een specifieke doelgroep, op een vooraf bepaald tijdstip". Met behulp van displays, kunt u gerichte boodschappen overbrengen aan de door u gewenste doelgroepen op het door u bepaalde tijdstip. U bent in ons geval volledig vrij in de invulling van uw narrowcasting. Narrowcasting kan voor talloze doeleinden worden ingezet. Onze NTB oplossing wordt door onze klanten o.a. gebruikt voor:

-  Gemeente Tilburg en gemeente Dongen om diens inwoners te informeren;
-  Factorium Between you & me LED-wall in Tilburg voor sfeerbeelden van kunstenaars;
-  AFAS voor interne communicatie middels beeldschermen en externe communicatie d.m.v. een LED-wall;
-  Perry Sport voor het communiceren van huidige acties richting de klant;
-  Stedelijk College Eindhoven voor roosterwijzigingen;

Narrowcasting met ADL.

Hieronder ziet u in de afbeelding hoe in basis het NTB-systeem werkt. In deze situatie wordt gebruik gemaakt van een Virtual Content Management System (V-CMS). Deze V-CMS wordt op uw server geïnstalleerd en zal van daaruit communiceren met de diverse NTB-players die geïnstalleerd zijn bij de diverse schermen in uw vestiging. Het V-CMS is ook fysiek beschikbaar als Publisher NTB / CMS. 
Dit werkt middels een Pull-mechanisme. Wat wil zeggen dat de players zélf, periodiek bij het management system controleren of nieuwe content beschikbaar is. Indien een wijziging beschikbaar is voor een specifieke player of een groep players, dan zal enkel en alleen de wijziging worden opgehaald. Tevens kan deze content check ook 's nachts plaats vinden. Hiermee wordt voorkomen dat uw netwerk overbelast raakt. Omdat het een pull-mechanisme is, hebben de players en het management system geen last van firewalls.